wróć
Polski Związek Alpinizmu
Aktualności > Aktualności - Wspinaczka wysokogórska > Zaawansowana próba na Nanga Parbat

Zaawansowana próba na Nanga Parbat

Opublikowano: 14-07-2010; 12:42 przez mteg

Paweł Michalski wrócił z Pakistanu i nadesłał informację o swojej działalności na Nanga Parbat.

W okresie 03. 06–07. 07. 2010 przebywałem w Himalajach Zachodnich, w Pakistanie. Celem ekspedycji było zdobycie Nanga Parbat (8126 m) Drogą Kinshofera,
na ścianie Diamir.

Wspinałem się z alpinistą włoskim Simone La Terra. Pozwolenie i bazę dzieliliśmy z polską wyprawą unifikacyjną, działającą
w ramach programu Polski Himalaizm Zimowy (pragnę złożyć podziękowania kierownikowi Arturowi Hajzerowi za wyrażenie na to zgody).

P. Michalski na Nanga Parbat.

W dniu 30 czerwca o godzinie 22 ruszyliśmy na atak szczytowy
z Obozu 4 (7300 m) w towarzystwie Oli Dzik oraz Marcina Kaczkana. Niestety
w drodze na szczyt pomyliliśmy kuluary wyprowadzające na grań szczytową.
Po 8 godzinach wspinaczki dotarliśmy na grań w okolicach szczytu północnego, skąd widoczny był główny wierzchołek. Droga do niego biegła po długiej, niebezpiecznej w wielu miejscach grani, w tym samym czasie warunki pogodowe uległy znacznemu pogorszeniu. Zdecydowaliśmy się zawrócić do Obozu 4. Przez pomyłkę, prawdopodobnie, dokonaliśmy eksploracji nowego wariantu drogi wyprowadzającej z Plateau Bazhin na grań szczytową :)

Niestety, zabrakło nam czasu na powtórzenie ataku szczytowego w późniejszym terminie.

Z górskimi pozdrowieniami,

Paweł Michalski (Łódzki Klub Wysokogórski)