Dofinansowania

Nabór wniosków 2025

Ogłaszamy nabór wniosków na rok 2025. Wnioski można składać do końca października 2024.

Instrukcja dofinansowań

1. Przeczytaj uważnie pełny Regulamin Dofinansowań KWW. Jako osoba składająca wniosek jesteś kierownikiem akcji i odpowiadasz za jej poprawne zgłoszenie i rozliczenie.

2. Wniosek składasz przez formularz online. Nabór trwa do końca października. Przygotuj przed złożeniem wniosków od każdego z uczestników akcji:

wykaz przejść ze szczególnym uwzględnieniem ostatnich 3 lat
☐ zgodę RODO (jeżeli była już kiedyś wysyłana do biura PZA, nie musisz tego robić, ale wskaż rok w którym składałeś tę zgodę w formularzu)
☐ regulamin dofinansowań podpisany elektronicznie – wystarczy tylko kierownik akcji.

Letnie wyjazdy alpejskie będą dofinansowywane włącznie dla młodych osób (członków GM lub w wieku do 26 roku życia), ewentualnie w przypadku bardzo ambitnych projektów. Aby jechać w góry wysokie (góry lodowcowe inne niż Alpy o wysokości pow. 4000 m n.p.m.) musisz być członkiem PHS lub uzyskać zgodę Komisji na wyjazd w trybie unifikacyjnym (przynajmniej jeden z uczestników musi być członkiem PHS).

3. Każdy z uczestników akcji zwraca się do swojego klubu macierzystego zrzeszonego w PZA z prośbą o potwierdzenie członkostwa i niezalegania ze składkami. W interesie składających wniosek leży dopilnowanie, aby potwierdzenie trafiło na adres mailowy Komisji kww@pza.org.pl nie później niż 10 dni po zakończeniu naboru (do 10 listopada 2024). Kluby mogą wysłać poświadczenie członkostwa zbiorczo dla wszystkich osób składających wnioski w jednej wiadomości.

☐ zaświadczenia o przynależności do klubu zrzeszonego w PZA

4. W ciągu 14 dni od otrzymania pozytywnej decyzji z KWW wszyscy uczestnicy akcji są zobowiązani do dostarczenia aktualnych badań lekarskich. Badania te muszą być wydane przez lekarza z uprawnieniami medycyny sportowej i świadczyć o braku przeciwwskazań do uprawiania alpinizmu (nie wspinaczka sportowa!). Muszą być też ważne przez minimum 3 miesiące od daty dostarczenia ich do PZA.

☐ badania lekarskie

5. W czasie oczekiwania na decyzję KWW oraz po jej pozytywnym rozpatrzeniu jesteś zobowiązany do niezwłocznego zgłaszania wszystkich zmian w akcji (zmiana składu zespołu, terminu, celu oraz w szczególności w przypadku odwołania wyjazdu). Zmiany zgłaszasz na adres kww@pza.org.pl i monika.kucharska@pza.org.pl

W przypadku zbliżającej się akcji zmiany zgłaszasz najpóźniej 7 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia. Masz możliwość zgłoszenia zmian jedynie 2 razy!

6. Oczekiwanie na decyzję KWW może potrwać ok. 2 miesiące, ale z uwagi na to, że środki pochodzą z dotacji Ministerstwa Sportu i Turystyki ich przyznanie jest uzależnione dopełnieniem wielu formalności po stronie PZA oraz oceną ze strony urzędników w MSiT zwieńczoną podpisaniem umowy. W zeszłych latach następowało to między lutym a majem. Należy mieć to szczególnie na względzie planując wyjazd w pierwszym kwartale roku – wypłata dofinansowania może nie być możliwa po akcji, a np. z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Również z podobnego powodu KWW nie gwarantuje, że przyznane dofinansowania nie ulegną zmniejszeniu z powodu przyznania mniejszej puli środków z MSiT.

7. Maksymalnie 14 dni przed wyprawą zgłaszasz się do Oficera Prasowego PZA (press.office@pza.org.pl). Podajesz do siebie numer telefonu, krótko referujesz cel, termin i skład wyjazdu. Zgłosi się do Ciebie osoba, która ustali standardy komunikacji dla Twojej wyprawy (np. kiedy masz wysłać zdjęcia, relacje z tego co się dzieje; zwyczajowo dalsza komunikacja następuje przez Whatsapp). Brak odpowiedzi ze strony Oficera Prasowego w terminie 10 dni od zgłoszenia, zwalnia skład wyjazdu od standardów komunikacji.

Jeżeli Twoja wyprawa jest dofinansowana kwotą większą niż 6000 zł / osobę, to jesteś zobowiązany przekazywać w pierwszej kolejności wszystkie informacje Oficerowi Prasowemu i ma on 24 godziny na wyłączność na ich wykorzystanie przed Twoimi innymi sponsorami i innymi miejscami w mediach społecznościowych.

☐ Oficer Prasowy

Wypłata dofinansowania i rozliczenie wyjazdu

1. Wypłata dofinansowania jest realizowana po akcji, przy spełnieniu wymogów jej prawidłowego rozliczenia. W szczególnych przypadkach (duże i drogie wyprawy) dofinansowanie lub jego część może być wypłacone przed akcją na specjalny wniosek złożony do KWW.

2. Aby rozliczyć wyjazd niezbędne jest złożenie do biura w ciągu 7 dni od powrotu z akcji:

☐ minimum jednego dokumentu kosztowego wystawionego na PZA – np. faktura za noclegi, bilety lotnicze, kolejki linowe.
prawidłowo wypełnionego i podpisanego przez wszystkich uczestników akcji rozliczenia. Wpisujemy tutaj udokumentowane wydatki (faktury na PZA) – w przypadku podróży samochodem wartość z karty drogowej. Sposób wypełnienia znajduje się w zakładce “przykład”.
prawidłowo wypełnionej i podpisanej przez wszystkich uczestników akcji listy uczestników. Tutaj filozofii nie ma – imiona i nazwiska uczestników oraz podpis.
wypełnionej i podpisanej przez wszystkich uczestników akcji listy diet. W przypadku akcji krajowej wypełniamy listę krajową, w przypadku zagranicznej – zagraniczną. Wysokość diety w zależności od kraju znajdziesz tutaj.
w przypadku podróży samochodem koszty podróży należy dodatkowo rozliczyć przy pomocy odpowiednio wypełnionej karty drogowej
☐ sprawozdania merytorycznego w formacie edytowalnym i minimum 10 zdjęć w paczce zip na adres kww@pza.org.pl

Wszystkie wymienione druki znajdziesz w dokumentach poniżej.  W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących rozliczenia wyjazdu należy kontaktować się z Moniką Kucharską: monika.kucharska@pza.org.pl, +48 536 090 006

Skład Komisji

Michał Czech (przewodniczący), Wadim Jabłoński, Paweł Zieliński, Miłosz Jodłowski

Materiały

Rozliczenie akcji