wróć
Polski Związek Alpinizmu
Aktualności > Aktualności - Związek > Aktualności - Ubezpieczenia > Bezpieczny Powrót – skuteczna ochrona i elastyczna obsługa

Bezpieczny Powrót – skuteczna ochrona i elastyczna obsługa

Opublikowano: 2-02-2017; 13:39 przez Jolanta Głowacka | Modyfikacja: 2-02-2017; 14:05 przez Jolanta Głowacka

 

Program ubezpieczeniowy Bezpieczny Powrót będący efektem współpracy PZU i PZA jest obecny na rynku od przeszło czterech lat i w tym czasie zdobył renomę w środowisku górskim. Kilkanaście tysięcy ubezpieczonych robi wrażenie i wydaje się być jego najlepszą rekomendacją. Co wyróżnia Bezpieczny Powrót? Zakres, cena, atrakcyjne rozszerzenia? Bez wątpienia, ale w tym tekście chcieliśmy zwrócić uwagę na praktyczną stronę ubezpieczenia związaną z obsługą już w momencie zawierania polisy i co dużo ważniejsze także wtedy, gdy trzeba skorzystać z pomocy.

 

Dla przypomnienia Bezpieczny Powrót jest pierwszym polskim ubezpieczeniem przygotowanym dla osób, które potrzebują ochrony na zagranicznych wyprawach. Dlatego w zakresie ubezpieczenia znalazły się przede wszystkim koszty leczenia, akcji ratunkowej – także z użyciem helikoptera, transport do kraju, OC na osobie i mieniu, ubezpieczenie bagażu i pomoc prawna.

Program był dwukrotnie rozbudowywany – pojawił się drugi wariant, który umożliwia zwiększenie puli środków na koszty akcji ratunkowej do 250 tys. zł oraz opcja rozszerzenia ochrony dla tych, którzy wspinają się na tereny znajdujące się nawet na wysokości 7 600 m n. p. m. czy wreszcie co niezwykle istotne możliwość ochrony od nieszczęśliwych wypadków (NNW) do 1 mln zł.

 

Bezpieczny-powrót

 

Po pierwsze elastycznie – kupisz w każdej chwili

Zaletą ubezpieczenia jest możliwość wykupienia w dowolnym czasie i dostosowania do planów wyjazdowych. Dzięki temu, jest zawierane na rok kalendarzowy, ale w wybranym momencie na kolejne 365 dni w roku. Przykładowo polisa wykupiona w lutym, wygasa dopiero w lutym kolejnego roku, a wznowić ją można tuż przed kolejnym wyjazdem.

By posiadać aktywną polisę wystarczy wypełnić wniosek przez internet i opłacić składkę, a polisa zostanie dostarczona na wskazany adres e-mail.

Program sygnowany przez PZA ma jeszcze jedną zaletę, – działa nie tylko podczas wyprawy w góry, ale także podczas wyjazdu na narty, letnich wakacji z biurem podróży, weekendowego wypadu, czyli podczas każdego wyjazdu rekreacyjnego za granicę.

Po drugie po polsku także w razie wypadku

Zgłoszenie wypadku i wezwanie pomocy, potrzeba skorzystania z wizyty lekarskiej to najczęstsze sytuacje, w których korzysta się z ubezpieczenia. Dlatego tak istotna jest sprawna komunikacja i dostępność polskiej infolinii.

Opisanie okoliczności zdarzenia, miejsca wypadku czy dolegliwości w języku obcym bywa problematyczne, zwłaszcza w sytuacji stresowej. Centrum Alarmowe PZU, z którym należy się skontaktować w razie potrzeby skorzystania z ubezpieczenia, pozwala na sprawne i szybkie załatwienie sprawy.

Dlatego tak ważna jest pełna obsługa w języku polskim – nie tylko podczas składania wniosku o polisę, ale także w razie konieczności skorzystania z ubezpieczenia.
W przypadku sytuacji spornych wiadomo także do kogo i gdzie się zwrócić o rozstrzygniecie. To kolejny aspekt, który pokazuje jak ważna jest rola polskiego ubezpieczyciela.

Po trzecie – formalności ograniczone do minimum

Kontakt z infolinią ubezpieczyciela to pierwszy krok, który należy powziąć by móc skorzystać z polisy. Oczywiście ta zasada obowiązuje, o ile stan zdrowia osoby potrzebującej pomocy na to pozwala. Centrum Alarmowe PZU organizuje transport, leczenie czy ewentualnie udziela niezbędnych informacji jak należy się zachować w razie wypadku, choroby czy kradzieży.

Wszelkie rachunki – zarówno za akcję ratunkowa, pobyt w szpitalu czy leczenie pokrywane są przez ubezpieczyciela. To konsekwencja tego, że przyjmując zgłoszenie i organizując proces PZU bierze na siebie koszty wszelkich zabiegów zleconych w placówce. Nie ma konieczności pokrywania kosztów z własnej kieszeni i występowania o ich zwrot. To wygodne, że cały proces odbywa się na linii PZU – szpital/służby ratunkowe, bez pośrednictwa poszkodowanego.

Ubezpieczony zazwyczaj ma możliwość zadecydowania jaki sposób organizacji pomoc lekarskiej będzie optymalny – możliwości są dwie. Towarzystwo organizuje opiekę lekarską i kontaktuje się celem powiadomienia o dokładnym terminie wizyty lub osoba, która potrzebuje pomocy wybiera miejsce i sama organizuje wizytę na własną rękę. Co ważne nie każdą wizytę u lekarza trzeba autoryzować z PZU. Nie ma konieczności zgłaszania pojedynczej ambulatoryjnej wizyty u lekarza czy u stomatologa.

Organizacja wizyty przez ubezpieczyciela daje większą swobodę. Ogranicza formalności, gdyż wszystko odbywa się bezgotówkowo i umożliwia sprawne udzielenie pomocy – zwłaszcza w kraju, gdzie choćby ze względów językowych zdarzają się trudności z porozumiewaniem.

Druga opcja odbywa się na zasadzie refundacji kosztów – wymaga wzięcia rachunku i po jego przedstawieniu ubezpieczyciel zwraca pieniądze. Trzeba jednak pamiętać, że PZU wymaga minimalnego udziału własnego w kosztach ambulatoryjnych (wizyta u lekarza, wizyta pielęgniarki) – w przypadku polisy Bezpieczny Powrót jest to 300 zł.

Przypominamy, że Bezpieczny Powrót dostępny jest dla każdego miłośnika górskich wypraw, ale członkowie Klubów Wysokogórskich zrzeszonych w PZA mogą ubezpieczenie kupić z 15% zniżką.

Masz pytanie? Zadzwoń do nas 22 100 26 28 lub napisz sport@iexpert.pl

Partnerzy